ازدواج یکی از مهم ترین تصمیمات زندگی هر فردی است و از آنجا که انتخاب اشتباه در ازدواج تبعات زیادی برای افراد دارد، طبیعی است که افراد، برای این کار کمی ترس داشته باشند. اما ترس بیش از حد و دوری کامل از این مسئله می تواند به یک اختلال مهم در افراد تبدیل شود. مشاوره ترس از ازدواج در زمینه بررسی دلایل ایجاد ترس از ازدواج و درمان آن فعالیت دارد. اما آیا راهی وجود دارد که بتواند ترس از ازدواج را درمان کرد؟در ادامه پاسخ این سوال را با جزئیات برایتان ذکر می کنیم.

یکی از بهترین راهکارهای درمان ترس از ازدواج در افراد، مراجعه به مشاوره زناشویی و زوج درمانی می باشد. خوشبختانه کلینیک روانشناسی روان آرام خدماتی مناسب برای مراجعان خود در نظر گرفته تا بتوانند به راحتی این اختلال را در خود رفع کنند. برای ارتباط با مشاوران این مجموعه می توانید از طریق همین سایت اقدام کنید.

تماس با ما

نشانه های سرد شدن رابطه

نشانه های سرد شدن زن و مرد مختلف است. از جمله آن‌ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

دلایل سرد شدن رابطه

همه خانم ها و اقایان به دلایل مختلفی از هم سرد می شوند. هر چند که این دلایل گوناگون اند، اما موارد مشترکی هم میان آن ها وجود دارد. از جمله این موارد مشترک عبارت اند از:

علت سرد شدن مرد در رابطه زناشویی

درگیری های مالی و اقتصادی

مسائل مالی و اقتصادی از جمله مهم ترین عواملی است که می تواند مردها را کمی از رابطه سرد کند. در حال حاضر شرایط جامعه به گونه ای است که مردها فشار زیادی را تحمل می کنند، این موضوع باعث سرد شدن آن ها می شود. خانم ها نیز در این شرایط باید همسر خود را درک کنند و فشاری به او وارد نکنند.

مشکلات جنسی

مشکلات جنسی اهمیت بالایی برای مردان دارد. اغلب مردها بدون داشتن یک رابطه جنسی مناسب نمی توانند به خوبی کار کنند یا به مسائل مختلف زندگی خود رسیدگی کنند. البته گاهی هم مردان به دلیل اختلالات جنسی خود از رابطه با همسرشان سرد می شوند.

اعتیاد

یکی دیگر از دلایلی که موجب سرد شدن مرد از زن می شود، اعتیاد به مواد مخدر و الکل است. مواد مخدر نیازهای جنسی مردان را کم می کند و باعث بی میل شدن آن ها می شود.

علت سرد شدن زن از مرد

عدم رعایت بهداشت فردی

اغلب زنان به بهداشت فردی اهمیت زیادی می دهند، از این رو اگر همسرشان بهداشت فردی مناسبی نداشته باشد، کم کم از او سرد می شوند.

احساس ناامنی

زنان در رابطه زناشویی به حس امنیت نیاز دارند. بنابراین مردانی که در زندگی مشترک این حس را به همسر خود نمی دهند، برای مثال او را کتک می زنند یا دائما در حال انتقاد و سرزنش هستند، کم کم همسرشان را نسبت به رابطه سرد می کنند.

دروغ و پنهان کاری

یکی دیگر از رفتارهایی که موجب سرد شدن زن می شود، دروغ و پنهان کاری است. اگر مردی همیشه در حال دروغ و پنهان کاری باشد، زن را کم کم نسبت به خود سرد می کند.

۱۰ راهکار موثر برای بازگرداندن رابطه

هرچند که بعضی از افراد تصور می کنند هیچ راهی برای از بین بردن سردی میان و شوهرها وجود ندارد، اما خوشبختانه اینطور نیست. راه‌های زیادی برای جلوگیری از سرد شدن رابطه میان یک زوج وجود دارد، حتی اگر رابطه شما به سمت سرد شدن رفته باشد باز هم می‌توانید آن را نجات دهید، تنها کافی است از راه های زیر استفاده کنید.

 

ریشه مشکلات خود را پیدا کنید

اگر رفتارهای همسرتان تغییر کرده، بهتر است به دنبال ریشه مشکل بگردید. البته قرار نیست تغییر رفتار همسرتان همیشه مربوط به شما باشد، برای مثال گاهی فشار مالی یا کاری دلیل اصلی این موضوع است. با این حال باید سعی کنید با بررسی شرایط زندگی‌تان مشکل اصلی را پیدا و آن را حل کنید. به این صورت رفتارهای همسرتان نیز مانند گذشته می شود.

با همسرتان گفت و گو کنید

گفت و گو کردن یکی از مهم ترین مهارت هایی است که می تواند از سرد شدن رابطه جلوگیری کند. اگر شما و همسرتان اهل گفت و گوی دوستانه باشید، به راحتی می‌توانید مشکلات و چالش‌ها را از بین ببرید. اگر تا به حال این کار را انجام نداده‌اید، از بیان احساسات درونی‌تان آغاز کنید و کم کم بحث گفت وگو را به سمت مشکلات ببرید.

مشاوره زناشویی

اولین و بهترین راهکار برای جلوگیری از سرد شدن رابطه یا نجات آن از سردی، کمک گرفتن از یک مشاور است. مشاوران با علمی که دارند به راحتی ریشه مشکلات زوج ها را تشخیص می دهند و با راهکارهایی مناسب آن ها را حل می‌کنند. پس اگر خودتان از پس حل مشکلات و چالش‌های زناشویی‌تان برنمی‌آیید باید به فکر کمک گرفتن از یک مشاور مناسب باشید.

اوضاع رابطه جنسی‌تان را بررسی کنید

بیشتر مواقع سرد شدن رابطه‌ها به دلیل پایین آمدن کیفیت رابطه جنسی است. وقتی نیازهای درونی همسران رفع نشود، اشتیاق آن ها به زندگی زناشویی کم می شود و در نتیجه رابطه‌ها آرام آرام سرد می شوند. پس حتما تلاش کنید کیفیت رابطه جنسی تان را با انجام کارهای جدید همانند سابق بالا ببرید. اگر مشکل مهمی برایتان پیش امده که از انجام یک رابطه لذت بخش ناتوان شده اید، تنها کافی است در جلسات مشاوره جنسی شرکت کنید.

محبت و توجه به همسرتان را افزایش دهید

اگر عشق و محبت واقعی به همسرتان ندهید، او را از خود سرد می کنید. پس هیچگاه در عشق ورزیدن خساست به خرج ندهید. همیشه سعی کنید با تشکر و قدردانی به جا، به کار بردن الفاظ زیبا و انجام کارهای مورد علاقه همسرتان، عشق خود را به او نشان دهید تا احساس کمبود توجه نداشته باشد.

برنامه ریزی برای کنار یکدیگر بودن

همیشه می توانید با برنامه ریزی بیشتر در کنار همسرتان باشید. برای این کار نیازی به صرف هزینه های زیاد یا برنامه های عجیب وغریب نیست. تنها کافی است در بعضی روزها به جای تماشای تلویزیون، بیرون بروید یا می توانید در روزهای تعطیل برای صبحانه به یک طبیعت زیبا بروید. خوشبختانه راه های زیاد و کم هزینه ای برای وقت گذرانی در کنار همسر وجود دارد که به راحتی می توانید از آن ها استفاده کنید.

یادداشت های عاشقانه

یکی از کارهای جالبی که می توانید برای بهبود رابطه خود و همسرتان انجام دهید، نوشتن یادداشت های عاشقانه است. برای مثال می توانید در لباس کارش یا جایی که همیشه جلوی چشمش باشد، یادداشتی عاشقانه بگذارید. به خاطر داشته باشید همین کارهای کوچک و ساده در گرم ماندن روابط تاثیر زیادی دارد.

loves note

احترام

از جمله عواملی که می تواند موجب سرد شدن رابطه زوج ها شود، بی احترامی و عدم درک متقابل است. همیشه سعی کنید به همسرتان احترام بگذارید، برای خواسته های او ارزش قائل شوید و در موقعیت های گوناگون درک خود را بالا ببرید. به این صورت می‌توانید از سر شدن رابطه زناشویی خود جلوگیری کنید.

انعطاف پذیری

در رابطه خود منعطف باشید. قرار نیست همیشه حرف خودتان را به کرسی بنشانید. تنها زمانی می‌توانید رابطه عاطفی خود را پیش ببرید که به یک درک متقابل از هم برسید و اشتباهات خود را نیز قبول کنید. پس گاهی هم از حرف هایتان کوتاه بیایید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *