گذشته همسر

همه زوج ها برای یکبار هم که شده به گذشته همسر خود فکر کرده اند. این موضوع همیشه برای زوج ها جای سوال داشته که ایا کنکاش در روابط و گذشته همسر کار درستی است یا خیر؟ موضوع دیگر این است که گذشته همسر چقد برروی زندگی فعلی ما تاثیر دارد؟ گاهی ما نیز در گذشته خود موضوعات پنهانی داریم. حال سوال اینجاست؛ آیا لازم است از گذشته خود به همسرمان بگوییم؟ همه این موارد سوالاتی است که در ذهن تازه عروس‌ها و تازه دامادها وجود دارد. حال ما قصد داریم به بررسی تأثیر روابط گذشته بر ازدواج‌های کنونی بپردازیم تا از میزان اهمیت این موضوع با خبر شویم.

در دنیای امروز مشاوره یکی از مهم‌ترین نیازهای بشر را تشکیل می‌دهد. حتی بسیاری از روانشناسان معتقدند برای استفاده از خدمات مشاوره نیازی به داشتن مشکلات سخت نیست، زیرا مشاوره می‌تواند به افراد کمک کند از بروز چالش‌های مختلف در زندگی خود پرهیز کنند. از این رو استفاده از خدمات مشاوره و روان درمانی را به هر فردی پیشنهاد می‌کنیم. برای این کار می‌توانید به صورت انلاین یا حضوری و یا حتی به صورت تلفنی با مشاوران مجموعه روان آرام صحبت کنید. کارشناسان روان آرام در زمینه های مختلفی چون مشاوره زناشویی، زوج درمانی، مشاوره خانواده، سکس تراپی و غیره فعالیت دارند و به خوبی می‌توانند شما را برای حل چالش‌ها و مسائل گوناگون موجود در زندگی شخصی‌تان راهنمایی کنند.

تماس با ما

 

گذشته همسر قبل از ازدواج چقدر مهم است؟

پاسخ به این سوال برای همه روانشناسان سخت است. زیرا در دیدگاه روانشناسی کنکاش در زندگی گذشته افراد کار درستی نیست، اما واقعیت این است که بسیاری از رفتارها و نکات موجود در زندگی گذشته فرد می‌تواند بر زندگی فعلی زوج ها تاثیر بگذارد. بگذارید ساده‌تر بگوییم، برای مثال اگر مردی سابقه طلاق و جدایی در گذشته را داشته باشد بسیار مهم است که دلیل طلاق خود را در زمان ازدواج مجددش بیان کند. از طرفی بعضی از رفتارهای خاص افراد در زندگی گذشته بر زندگی فعلی شان تاثیر می‌گذارد. برای مثال مردی که بدبین است با شک و بدبینی بیش از حد می‌تواند زندگی فعلی خود را به نابودی بکشاند.

اما نکته اینجاست که نباید در گذشته همسر خود ریز شوید. حتی امکان انجام این کار نیز وجود ندارد. زیرا شما نمی‌توانید درباره هرروز و هر ساعت از زندگی همسرتان مطلع شوید. این نکته را هم فراموش نکنید موفقیت یک زندگی زناشویی تنها به اطلاع از گذشته زوج ها وابسته نیست، بلکه برای داشتن یک زندگی موفق باید مهارت های زیادی داشته باشیم. پس تمرکز اصلی خود را برزندگی فعلی تان بگذارید و بیش از حد در اتفاقات گذشته همسرتان کنکاش نکنید.

اثر روابط قبل بر زندگی زناشویی

آیا لازم است گذشته خود را به همسرتان بگویید؟

بیان گذشته شما تنها در صورتی درست است که اتفاقات قبلی بر زندگی فعلی‌تان تاثیر مستقیم داشته باشند. اما اگر هیچ یک از اتفاقات گذشته‌تان بر زندگی زناشویی تاثیری ندارد و همه چیز مربوط به زمان‌های قبل است، دلیلی بر بیان گذشته‌تان وجود ندارد. فراموش نکنید بیان بی دلیل اتفاقات گذشته زندگی‌تان، تنها موجب آشفتگی و ناراحتی همسرتان می‌شود و نتیجه دیگری به همراه ندارد. اگر هم در زندگی گذشته‌تان تجربیات مهمی چون جدایی، وجود یک فرزند و غیره را تجربه کرده‌اید، موظف اید واقعیت را با همسرتان در میان بگذارید.

تاثیر روابط قبل بر زندگی زناشویی چیست؟

برای پاسخ به این سوال باید از میزان اهمیت روابط قبلی همسرتان در زندگی‌اش، مطلع شوید. اگر روابط او در حد یک رابطه عاشقانه معمولی است، با خبر شدن از آن اهمیت زیادی ندارد (زیرا اکثر افراد قبل از ازدواج یک رابطه کوتاه عاشقانه را تجربه می‌کنند) اما اگر همسرتان قبلا ازدواج کرده و حتی از زادواج قبلی یک فرزند دارد، باید به خوبی زوایای این موضوع را بررسی کنید. برای این کار چند نکته را به خاطر داشته باشید.

  • تمام پیگیری‌های شما باید قبل از ازدواج رسمی‌تان با فرد باشد. یعنی باید در همان دوران نامزدی به خوبی از علت جدایی، اینده فرزند و به طور کلی شرایط زندگی با این فرد مطلع شوید. بعد از عقد و به اصطلاح ازدواج رسمی پرس و جو درباره زندگی گذشته همسر، کار درستی نیست و تنها موجب آسیب رسیدن به زندگی تان می‌شود.
  • کنکاش در زندگی قبلی همسرتان نیز باید درحدی متعادل باشد. یعنی همین که دلیل اصلی جدایی را بدانید و مطمئن شوید که قرار نیست رابطه گذشته او بر زندگی فعلی تاثیری داشته باشد، کافی است.
  • نکته دیگری که باید به آن توجه کنید، رفتارهای همسرتان در رابطه قبلی است. گاهی متوجه می‌شوید رفتارهای اشتباه همسر شما موجب جدایی و طلاق شده است، از این رو می‌توانید درباره آن سوال کنید و یا در بدترین حالت نیز از رسمی شدن ازدواجتان جلوگیری کنید. باید قبول کنیم همیشه نمی‌توان با بعضی از رفتارها کنار آمد و گاهی تنها راه، خارج شدن از رابطه است.
  • اگر همسرتان از زندگی گذشته اش فرزندی دارد، به خوبی راجع به آینده و برنامه‌های همسرتان نسبت به فرزندش اگاه شوید تا بعدها از این بابت دچار مشکل نشوید.
  • پیشنهاد ما این است برای جلوگیری از ناراحتی و بحث‌های اشتباه در این مورد، با یک روانشناس زوج درمانگر نیز مشورت داشته باشید.

چطور با گذشته همسر خود کنار بیاییم؟

گاهی نیز به طور اتفاقی از گذشته همسر خود مطلع می‌شوید و موضوعاتی ذهن شما را به می‌ریزند. در چنین شرایطی برای مقابله با حسادت و نا امنی در ازدواج، در برخورد با گذشته همسرتان از راه‌های زیر استفاده کنید.

احساسات خود را بیان کنید

در این شرایط پنهان کردن موضوع از همسرتان و ناراحتی‌ از او راهکار مناسبی نیست. بهتر است درباره احساس خود با همسرتان صحبت کنید و به او بگویید که این موضوع شما را آزرده و حال برای فراموش کردن آن نیاز به فرصت دارید.

اعتماد به کردن به همسرتان

بهترین کاری که می‌توانید در این شرایط انجام دهید، فراموش کردن گذشته اوست. شما حالا وارد رابطه و زندگی جدیدی شده‌اید. به صورت رسمی متعهد شده‌اید و نباید تمرکز خود را برروی مسائل گذشته قرار دهید. اگر موضوعی که از آن اطلاع یافتید تاثیری بر زندگی آینده شما ندارد و تنها موجب ناراحتی شما شده، آن را فراموش کنید و با اعتماد به همسرتان از زندگی جدید لذت ببرید.

فراموش نکنید شما نیز به عنوان یک انسان رازهایی دارید که علاقه‌ای به بازگو کردن آن‌ها ندارید، پس همسرتان نیز این حق را دارد.

اعتماد به نفس خود را ارتقاء دهید

هرفردی ممکن است در زندگی گذشته اش یک رابطه عاشقانه را تجربه کرده باشد، این موضوع به معنی خیانت نیست. سعی کنید آنقدر اعتماد به نفس خود را بالا ببرید و بروری مهارت‌های ارتباطی خود کار کنید که یادآوری گذشته همسرتان موجب نگرانی‌ نشود.

به مشاور مراجعه کنید

اگر از رابطه خود مطئن نیستید، تشخیص تاثیر روابط گذشته را به یک مشاور کاربلد بسپرید. مشاور می‌تواند شما را متقاعد کند که ادامه دادن به این رابطه درست است یا خیر. حتی همین حالا می‌توانید به صورت آنلاین با مشاوران روان آرام ارتباط بگیرید و مشکل خود را ا آن‌ها درمیان بگذارید تا بهترین راه‌ حل‌ها را پیش پای شما بگذارند.

تماس با ما

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *